مقالات مقالات .

مقالات

چرا به مشاوره کسب و کار نیاز داریم؟

در این مقاله قصد داریم به‌عنوان یک مشاور کسب و کار، برخی از رایج ترین دلایل شکست در کسب و کارهای آنلاین را بررسی کنیم و ۱۱ مساله متداول درباره راه اندازی کسب‌وکارهای آنلاین را با شما در میان بگذاریم:

۱.نداشتن دانش پایه‌ای کسب و کار آنلاین

پیشرفت در فناوری و خدمات آنلاین، تقریباً برای هر کسی امکان ایجاد مشاغل آنلاین را فراهم کرده است. بسترهای وب سایت و سبد خرید متنوعی وجود دارد که به شما امکان می دهد محصولات خود را از وب سایت خود بفروشید ، راه اندازی این تنظیمات ممکن است فقط چند ساعت طول بکشد. اگر با اینترنت آشنا هستید و کمی درباره HTML می دانید ، ممکن است تصور کنید راه اندازی و تاسیس فروشگاه تجارت الکترونیک بدون نیاز به سابقه کار و کسب، کاری ساده است.

متأسفانه ، عدم داشتن دانش عمومی در مورد مفاهیم اساسی کسب و کار یا نحوه فعالیت مشاغل ممکن است عامل سقوط شما باشد. اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی موفق داشته باشید که چند میلیون تومان در هفته درآمد کسب می کند ، اما نمی‌دانید هزینه‌های عملیاتی شما چقدر است ، ممکن است خیلی زود سرمایه خود را از دست بدهید شوید. به همین ترتیب، اگر در مورد کالاهایی که می‌فروشید حاشیه سود را دنبال نکنید یا هزینه های فروش را که دنبال می کنید ردیابی نکنید ، ممکن است در وهله اول محصولات را بدون ارزیابی از هزینه مجدد بفروشید!

اداره یک کار به سادگی کسر هزینه های خود از سود شما نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که تعیین می کند شما با سود کار می‌کنید یا زیان، یا اگر حواستان به هزینه های «پنهان» نباشد ، می تواند به سرعت منجر به شکست شما شود. بنابراین قبل از شروع کسب و کار آنلاین یا افتتاح یک وب سایت تجارت الکترونیکی ، اطمینان حاصل کنید که از نحوه اداره مشاغل کاملاً آگاهی دارید.

می توانید برای یک دوره تجارت ثبت نام کنید که البته کارآفرینان فرصت کافی برای اینکار ندارند ، در داستان های موفقیت کسب و کارها مواردی وجود داشته اند که کارآفرینان توانسته‌اند در طول مسیر یاد بگیرند ولی معمولا این شانس برای همه وجود ندارد و بهتر است که تمرکز آنها روی اصول بنیادین کسب و کارشان باشد. در این شرایط بهترین گزینه کمک گرفتن از یک شریک تجاری مطمئن که مایل است به شما در اولین قدم‌هایتان یاری کند است.

۲.فقدان هویت تجاری مشخص در کسب و کار آنلاین

قبل از شروع کار ، باید بتوانید با اطمینان به چند سوال ساده پاسخ دهید:

من چه ارزشی پیشنهاد می‌دهم؟
مطلوبیت خرید از من در چیست؟
مشتری من کیست؟
کسب و کارمن چه فایده ای برای آن‌ها دارد؟
اهداف بلند مدت من چیست؟
اگر نمی‌توانید به این سوالات اساسی پاسخ دهید ، ممکن است چالش جدی در کسب و کار شما وجود دارد.

به عنوان مثال ، اگر «فقط چیزهایی می‌فروشید که فکر می‌کنید باحال هستند» ، حتما دچار مشکل می شوید. بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر و کسب وکارهای سنتی هم چیزهای جالبی می فروشند، تمایز یافتن از وب سایت های دیگر دشوار است مگر اینکه نوعی موضوع یا هدف مشخصی داشته باشید.

۳. عدم مطالعه بازار
بازار هدف کسب و کار
با پاسخ دادن به سوالات بالا ، هویت شغلی خود را مشخص کنید. اگر علاقه زیادی به لوازم کودک دارید و می‌دانید که مشتری شما مادرانی است که به دنبال پوشک پارچه ای و میز تعویض با قیمت مناسب هستند ، باید بتوانید یک وب سایت جذاب با هویت و هدف کاملاً واضح ایجاد کنید. این امر همچنین ممکن است به شما کمک کند محتوای منحصر به فرد عالی برای وب سایت بنویسید و سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص یا عبارات کلیدی مناسب بهینه کنید.

۴.نداشتن هدف تجاری مشخص در راه اندازی کسب و کار آنلاین

آیا به آخرین سوال بالا توجه داشتید؟ بسیاری از مشاغل آنلاین شکست می خورند زیرا هیچ هدف و انتظاری ندارند. بله ، ممکن است شما یک هدف مبهم از “کسب درآمد از طریق فروش آنلاین” داشته باشید ، یا ممکن است با ارائه یک سرویس یا یک نرم افزار انتظار سودآوری داشته باشید ، اما فراتر از آن باید اهداف بسیار خاصی داشته باشید. به عنوان مثال ، با استفاده از مثال لوازم کودک ما ، ممکن است این اهداف واقع بینانه باشد:

از فروش آنلاین ماهیانه ده میلیون تومان درآمد کسب کنیم

ماهیانه 500 دست لباس کودک بفروشیم

تا پایان سال به نرخ تبدیل 10٪ برسید

بدون یک یا چند هدف، نمی‌دانید برای چه چیزی تلاش می‌کنید. بسیاری از مشاغل آنلاین موفق نمی‌شوند زیرا هرگز این نوع اهداف را تعیین نمی‌کنند. بدون اهداف، آنها ممکن است جهت مشخصی برای فعالیت‌های خود نداشته باشند و هرگز کارهای درستی برای کمک به سود خود انجام نمی دهند.

اهداف به کسب و کار آنلاین کمک می‌کند که مسیر درست حرکت خود را شناسایی کند و منابع لازم جهت دستیابی به اهداف را تامین نماید.

وقتی برای یک کار جدید هدف تعیین می‌کنید ، کار خود را کوچک شروع کنید و به یاد داشته باشید که واقع‌بین باشید. ممکن است شما بخواهید هدف خود را قبل فروش یا رسیدن به میزان سود مشخص قرار دهید. پس از تحقق آن هدف، می توانید هدف جدیدی تعیین کنید.

با این حال، مطمئن شوید که کارهای درستی انجام می‌دهید تا به اهدافتان برسید. اگر هدف شما افزایش درآمد باشد، اما فعالیت های بازاریابی خود را افزایش ندهید، وب سایت خود را به درستی بهینه نکنید یا محصولات و خدمات دارای ارزش افزوده اضافه نکنید، یعنی نمودار رشد کسب و کار خود را تکمیل نکرده اید.

۵.عدم یادگیری مهارت‌ها یا مفاهیم کلیدی کسب و کار آنلاین

حتی اگر صاحب کسب و کارهای رو به رشد در فضای فیزیکی هستید، احتمالاً خیلی سریع خواهید فهمید که فروش آنلاین با فروش در فروشگاه های فیزیکی متفاوت است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، تقریباً هرکسی می تواند به صورت آنلاین شغلی راه اندازی کند و به همین دلیل است که رقابت بسیار زیاد است. تقریباً در هر فضای تجارت الکترونیکی بازیکنان بزرگی وجود دارند که می توانندسهم بازار شما را بدست آورند.

اگر قصد موفقیت در اینترنت را دارید ، باید بسیاری از مفاهیم ، اصطلاحات و مهارت های جدید را بیاموزید. این مهارت ها می تواند از یادگیری برنامه نویسی یا نوشتن کد برای وب سایت شما در HTML یا CSS گرفته تا ایجاد و ارزیابی تست های A / B مربوط به بهینه سازی نرخ تبدیل باشد. اگر این جمله آخر شما را کاملاً گیج کرد … خوب ، قبل از جدی گرفتن فروش آنلاین، چیزهای زیادی برای یادگیری دارید!

بهترین راهی که می توانید در مورد راه اندازی یک تجارت آنلاین بیاموزید ، خواندن راهنماها ، مقالات و پست‌های وبلاگ از رهبران صنعت یا مشاوره از شرکت های بازاریابی اینترنتی است. این شرکت ها می‌توانند در مورد همه‌چیز، از ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک جدید گرفته تا بازاریابی صحیح برای مخاطبان شما ، مشاوره کسب و کاری ارزشمند ارائه دهند. آماده انجام بسیاری از خواندن و یادگیری باشید – و یادداشت‌برداری را به یاد داشته باشید!

۶.رقابت سنگین کسب و کارهای آنلاین

گاهی اوقات، پاسخ به سوال «چرا مشاغل آنلاین شکست می خورند؟» بسیار ساده است: رقابت بیش از حد. از آنجا که بسیاری از مشاغل آنلاین وجود دارد که اقلام مشابه شما یا با یک مدل تجاری مشابه را می‌فروشند، ایجاد مزیت در نظر خریداران بسیار دشوار است. اگر می خواهید رقابت خود را شکست دهید ، باید نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و در اسرع وقت از آنها استفاده کنید.

رقابت در برابر مشاغل موجود می تواند دشوار باشد ، اما غیرممکن نیست. برای موفقیت ، باید ایده بسیار خوبی از آنچه که آنها اشتباه انجام می دهند یا اصلاً انجام نمی دهند داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر پوشک پارچه ای می فروشید ، ممکن است متوجه شوید که بزرگترین رقیب شما یک صفحه دقیق “نحوه استفاده” در وب سایت خود ندارد ، که ممکن است مادران را ناامید کند و آنها را از استفاده محصول بی رقبت کند. یا ممکن است متوجه شوید که قیمت یک رقیب دیگر بسیار بالا است ، حتی اگر کیفیت محصولات آنها با شما برابر باشد. شناسایی این نقاط ضعف ، و اصلاح مدل یا تاکتیک های تجاری مناسب ، می تواند به شما توانایی لازم برای موفقیت را بدهد.

از رصد رقبا غفلت نکنید

پس از شروع تجارت ، رقبا را نادیده نگیرید و تصور کنید که کار بهتری از آنها انجام می دهید ، حتی اگر فروش شما بسیار زیاد باشد. مراقب کارهای آنها باشید. می توانید این کار را با دنبال کردن آنها در شبکه های اجتماعی یا ثبت نام برای دریافت ایمیل از آنها انجام دهید. به احتمال زیاد ، آنها سعی خواهند کرد نقاط ضعف شما را نیز شناسایی کنند – بنابراین پیش دستی از بازی بسیار مهم است.

مشاوره کسب و کار برای رقابت آنلاین
یک کوچ کسب و کار یا بیزنس کوچ در این راستا می‌تواند کمک‌های شایانی به شما ارائه دهد.

اکثر برنامه های بازارایابی که توسط افراد متخصص تدوین می شوند مواردی این چنینی را که شامل فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی می‌شوند را در دل خود جا می‌دهند. برای تدوین یک برنامه جامع می‌توانید از صلاحیت‌های یک مشاور بازارایابی بهره بگیرید.

۷. وب‌سایت شما بهینه‌سازی یا سئو نشده است

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو ، یکی از اجزای مهم هر وب سایت مدرن است. SEO به چند روش اشاره دارد که وب سایت به درستی بهینه سازی می شود تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشد. برخی از روش های معمول برای بهینه سازی یک سایت از طریق محتوای غنی از کلمات کلیدی (مانند متن صفحه اصلی یا کپی محصول)، پیوندهای داخلی و خارجی و وجود متن خاص مانند برچسب های عنوان یا متن alt بر روی تصاویر است.

اگر شما در زمینه فروش آنلاین تازه کار هستید و چیزی در مورد سئو نمی دانید ، باید قبل از اقدام بعدی خود تا آنجا که ممکن است زمان را صرف یادگیری آن کنید. بدون داشتن استراتژی سئو، رتبه بندی در موتورهای جستجو برای اصطلاحاتی که با تجارت خود مرتبط می کنید بسیار دشوار است. به عنوان مثال ، اگر سایت خود را برای «لباس الیاف طبیعی نوزاد» بهینه نکنید ، به طور طبیعی رتبه‌بندی برای آن به دست نخواهد آمد.

فکر نکنید که می توانید SEO را نادیده بگیرید یا در جستجوها رتبه بالایی داشته باشید صرفاً به دلیل داشتن وب سایت زیبا یا محصولات بسیار عالی. حتی اگر فقط در آغاز کار باشد، باید برای بهینه سازی وب سایت خود ، ایجاد پیوند به آن و دریافت کلمات کلیدی خود در صفحات و سایر مکان‌های مهم ، اقدامی انجام دهید. بدون انجام اقدامی در مورد سئو ، متأسفانه ممکن است خود را در بین 90٪ مشاغلی پیدا کنید که به صورت آنلاین شکست می خورند.

برای صاحبان مشاغل جدید ، سئو می تواند مقوله پیچیده و چالش برانگیز در فعالیت های آنلاین آنها باشد. در بسیاری از موارد ، بهتر است با یک شرکت متخصص سئو مشورت کنید تا به شما کمک کند ، به خصوص اگر تازه سایت خود را در یک زمینه رقابتی راه اندازی می کنید.

برای آگاهی بیشتر از این حوزه، مقاله سئو برای کسب و کار را از دست ندهید.

۸.عدم حضور کسب و کارهای آنلاین در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در تجارت شما قسمت مهمی از جلب توجه مشتریان جدید است. تا خود را به طور فعال در وب سایت‌های مربوطه یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ نکنید ، ممکن است دریابید که مشتری کافی ندارید که از طریق جستجوی ارگانیک یا دهان به دهان به کار خود ادامه دهید.

یکی از روش‌های رایج بازاریابی اکنون رسانه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به مشتریان جدید در یافتن وب سایت شما کمک کرده و آنها را برای خرید ترغیب کنند. به عنوان مثال، اگر عکس‌های پوشاک پارچه‌ای را به پینترست سنجاق می‌کنید ، و کسی در سایت «پوشاک پارچه‌ای» را جستجو می‌کند، ممکن است از والدینی که عکس‌های شما را دوست دارند یا می‌خواهند آنچه را می‌فروشید، کلیک کنند. علاوه بر آن شبکه های اجتماعی می‌توانند در نقش یک رسانه دوسویه جهت ارتباط با مشتریان و مخاطبان کمک کنند. در این شرایط با استفاده از صفحه خود درشبکه های اجتماعی به راحتی می‌توانید از پیشنهادات و انتقاداتی که توسط کاربران با شما مبادله می‌شود بهره برداری مناسبی انجام دهید.

۹. نداشتن محتوای اصیل

ممکن است این جمله را شنیده باشید که “محتوا همه چیز است” و این قطعاً در مورد مشاغل آنلاین صادق است. مشتریان بیشتر و بیشتر به محتوا – نه محصولات – اطمینان می یابند. اینکه آیا یک تجارت ارزش توجه و سرمایه گذاری آنها را دارد یا نه به وسیله کیفیت محتوای ارائه شده ارزیابی میشود. راهی که می توانید خود را از رقبا جدا کنید این است که به عنوان منبع محتوای اصلی مفید یا مفید برای خریداران بالقوه عمل کنید.

محتوا برای کسب و کارها
با بازگشت به مثال پوشاک نحی نوزاد، ممکن است متوجه شده باشید که رقبای شما هیچ گونه دستورالعملی برای استفاده ارائه نمی‌دهند، که اغلب منجر به سردرگمی یا بررسی منفی ارسال شده در اینترنت می‌شود. چرا با ارسال یک صفحه دقیق «نحوه استفاده» همراه با عکس یا تصویر از این مزیت استفاده نمی‌کنید؟ حتی می‌توانید این کار را یک قدم جلوتر ببرید و وبلاگی در مورد لوازم کودک ایجاد کنید یا مقالاتی درباره اخبار صنعت خود ایجاد کنید.

اگر قصد استفاده از بازاریابی محتوا را برای تبلیغ یا تکمیل وب سایت خود دارید ، مطمئن شوید کاری که انجام می دهید اصیل است. به سادگی محتوای سایت های دیگر را گرته‌برداری یا کارهای مشابه رقبا را تکرار نکنید. همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم، شما باید به دنبال راه هایی برای سبقت گرفتن از رقبا باشید. بیش از هر چیز دیگری ، هر کاری که شما انجام می دهید باید برای مشتریان شما مفید باشد و برایشان ارزش فراهم کند، نه اینکه فقط سر و صدا ایجاد کنید.

۱۰. عدم نگهداری و به روز رسانی وب سایت

پس از فعال شدن وب سایت خود ، ممکن است فکر کنید کار شما تمام شده است. اما به همین سادگی نیست.

روندها و فن آوری های اینترنت بطور مداوم در حال تغییر هستند و وب سایت شما برای نگه داشتن ظاهر و عملکرد در بهترین حالت خود نیاز به نگهداری منظم دارد.

به روز نگه داشتن سایت خود به طور مداوم به مشتریان شما اطمینان می دهد که شما اطلاعات به روز محصولات و خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار می دهید و می تواند شما را به عنوان یک رهبر در صنعت خود قرار دهد. بدون نگهداری منظم سایت ، شما خطر از دست دادن رتبه‌های برتر خود را در نتایج جستجو دارید و رقبا در فرصتی برای پیشی گرفتن از شما قرار می‌گیرند.

برای نگهداری بهینه از وب سایت خود نیاز به یک تیم حرفه‌ای و با تجربه متشکل از متخصص بازارایابی اینترنتی، برنامه نویس وب، استراتژیست محتوا، نویسنده محتوا، گرافیست و متخصص سئو دارید. اگر فکر می‌کنید که به تنهایی می‌توانید چنین تیمی را گردآوری و سرپرستی کنید حتما در اولین فرصت این کار را انجام دهید و در صورتی که خود را برای دور هم جمع کردن چنین تیمی آماده نمی‌دانید و یا منابع مالی و زیرساخت کافی ندارید میتوانید پروژه راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را در قالب یک قرارداد نتیجه محور برون سپاری کنید.

۱۱. عدم اطلاع‌رسانی مناسب کسب و کار آنلاین

واژه تبلیغات و برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی در نظر کسب و کارها بسیار ترسناک و غیر کاربردی به نظر می‌رسند ولی به لطف و پشتوانه ابزارهایی که اینترنت در اختیار گذاشته است برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی موثر و اثر بخش با هر بودجه‌ای مقدور شده است.

یکی از مزایایی که در تبلیغات آنلاین امکان پذیر است بخش بندی کمپین به صورت موضوعی است اگر به مثال قبلی بازگردیم می‌توان تبلیغات مربوط به فروشگاه لباس نوزاد را صرفا برای بانوان یک گروه سنی خاص که در یک منطقه جغرافیای خاص زندگی می‌کنند نمایش داد حتی فراتر از آن افرادی که از صفحات و یا مقالات مربوط به نحوه تغذیه مادران شیرده بازدید کرده‌اند.

به واسطه هدف گیری مخاطب با این میزان دقت میزان اثر بخشی تبلیغ چند برابر شده و هزینه تبیلغات نیز به شدت کاهش می‌یابد.

با تقسیم و تخصیص بودجه روزانه به کمپین تبلیغاتی میتوان هزینه را با دقت طبقه بندی کرد و از یورش تماس‌های پشت سر هم و تکراری در یک بازه زمانی محدود که منجر به فشار به نیروهای فروش شرکت میشوند پیشگیری نمود.

تیم مشاوره تکیاب همیشه برای مشاوره کسب و کار آنلاین شما آماده است. در صورت هرگونه سوالی، آن را با کارشناسان تکیاب در میان بگذارید.

منبع :https://techyab.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۰:۳۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)